2013/08/30 Jungfraujoch

V sedle Jugfraujoch mezi čtyřtisícovkami Jungfrau (4158 m) a Mönch (4107 m) leží ve výšce 3454 m ve sklále vytesané nejvýše položené nádraží Evropy. Pozoruhodné je, že železnice byla zprovozněna již v roce 1912.

Jízdenky jsou obecně velmi drahé, proto jsme zvolili možnost koupit „Good morning ticket“, který není šíleně drahý, ale už jen hoodně drahý, a z Lauterbrunnenu (728 m) jsme vyrazili prvním ranním vlakem v 7:07. Stařičká, ale pěkně udržovaná zubačka jede přes Wengen (1274 m) až na Kleine Scheidegg (2061 m), kde se trať spojuje s větví vedoucí z Grindelwaldu. Na Kleine Scheidegg nás čekal přestup na modernejší a pohodlnější vlak a za chvíli se pokračovalo dál. Poslední venkovní zastávka je Eigergletscher (2320 m) přímo pod severní stěnou Eigereu. Potom už vlak vjíždí do tunelu, který je vysekaný v masivu Eigeru, a pod zemí dojede až na konečnou na Jungfraujoch. Cestou jsou ještě dvě další podzemní zastávky s výhledem ven skrz okna proražená ve skále, vlak na každé z nich na pět minut zastaví. Na konečné jsme byli před devátou ranní. Podmínky „Good morning ticket“ říkají, že dolů musíme odjet nejdéle ve 12:00, ale tři hodiny jsou na prohlídku všeho, co je nahoře k vidění, až až…

Užitečné odkazy:

Počasí v oblasti     http://www.bergfex.ch/sommer/jungfrau-region/wetter/prognose/

Region Jungfrau, včetně informací o železnici     http://www.jungfrau.ch/en

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s